Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2012, 13:03   #11
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik ken de eigenheid van de "turkse partij" niet, maar ik heb de indruk dat deze partij zich op de "etnische minderheid" van de turken richten (met uitsluiting van alle anderen en de Koerden waarschijnlijk in het bijzonder).

In dat licht is er mijn opmerking "Vlaamse Partij ?" te verstaan : er zijn inderdaad diverse politieke partijen die zich "Vlaams" opstellen met een klemtoon op een etno-nationalisme,
zonder dit strikt te definiëren.

Ik herinner me een documentaire van het RTBF waar FDW op een bijeenkoimst van zijn partij tot zijn verwondering een dame met hoofddoek aantrof: het pluralisme en de aanvaarding van de multicul kan in Vlaanderen ondanks alle schijn die sommigen op zich laden dus nog niet hopeloos ten onder gegaan zijn.

Indien radikalisatie in een nabije toekomst per definitie strafbbar zou worden zullen we met z'n alles op onze radikale tellen moeten letten.
Het is geen partij die zich uitsluitend op de Turken richt of andere etniciteiten zou uitsluiten. De partij staat open voor iedereen en er zouden ook al contacten zijn met niet-Turken. De initiafiefnemers zijn toevallig Turken. That's all there is to it.

Zo heb ik het begrepen van enkele discussies die zich op facebook voordoen.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden