Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Religies verbieden lijkt mij maar dictatoriaal. Bovendien, het zou al die mafkezen "underground" jagen en dat zou de zaken er allerminst op vooruit helpen.
|
Ja, ik meen het ook niet serieus. Maar die nonsens van die veelal dictatoriale religioten - die willen beslissen hoe ge u kleed, of ge voorbehoedsmiddelen gebruikt, of ge op 'dag x' werkt, of ge de hand van uw geliefde moogt vasthouden in het openbaar; of ge een waardige einde aan uw leven maakt etc etc etc - die moeten in ieder geval serieuze tegenwind krijgen. Welke 'paashaas' ze ook eerbiedigen. Ja Islam is fout, maar Katholicisme ook.
Citaat:
Wel moet het gedaan zijn met de voorkeursbehandeling, inclusief subsidies, religieuze symbolen, enzovoort.
|
Amaai niet. Ik moet belastingen betalen zodat de Bischop van Kweet-t-Niet, en ik mag het ook niet weten, zich bevredigt op de kap van wat onschuldige kinderen... of opdat de Rabbi van de Orthodoxen uit een of ander achterlijke Oost-Europeze stadje hun kinderen kan indoctrineren in een stelletje absurde regeltje... of zodat de Imam zijn aanhangers kan uitleggen waarom ik per definitie naar de hel ga, en het 't verdien daar te zijn. Neen dank u. Eeen regelrechte schande (merci Napoleon, loser dat ge zijt).