Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2012, 17:26   #232
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Schoofke is als klein manneke naar een school van de broeders van liefde gegaan.
Toen liepen die gasten nog rond in een soutane.

En pastoors ook in iets soortgelijks.

Bekijk die evolutie toch eens de laatste 50 jaar.

Tegelijk kunnen we als maatschappij wel iets verdragen op dat vlak.
Als de gasten van Hara Krisna of zoiets op straat kwamen en o.a. wat cd's trachtten te verkopen: geen haan die er om kraaide.
Wellicht was het fenomeen ingeschat door de bevolking als te klein om hinderlijk te zijn; was hun achtergrond niet bedreigend; enz.
okay
Dus wat je komt te stellen is dat we tolerant zijn zólang het gaat om een éénmalige carnavalsvertoning... niet als het kwantitatief ons straatbeeld gaat bepalen ?

Citaat:
Hoe dan ook: zelfs een hoofddoek wringt bij mij.
Een gevoel van medelijden met het meisje; een gevoel van wantrouwen voor het ventje.
Ik moet dat dus niet.
Zelfs al besef ik dat het tegen mijn eigen principes is, van godsdienstvrijheid en persoonlijke vrijheid om zich te kleden enz. enz. ...
Zoiets hoef je er natuurlijk niet bij te gaan sleuren... terug vertaalt naar die Hara Krisna's zijn er ook een hele hoop ( al dan niet vermeende ) reden tot medelijden te bedenken.

Citaat:
Ik heb op dit forum al eens gezegd dat misschien een oplossing er in ligt om hoofddoeken in publieke functies en onderwijs te verbieden voor een termijn van tien jaar; om dan te evalueren of dit verbod kan ingetrokken worden wegens "we zijn gerustgesteld dat de Westerse normen niet ontnomen worden aan ..."
En nu gaat het weer over de vrees van het verliezen van de westerse norm ?

Als ge 't mij vraagt zijn we die zelf in een razend tempo aan 't opblazen net omwille van de gedrochten (wetten/regels) die op poten worden gezet om onszelf te beschermen tegen de symptomen van 'tgeen waarvoor we vrezen.

Laatst gewijzigd door praha : 8 juni 2012 om 17:27.
praha is offline   Met citaat antwoorden