Mooi, met de rest van mijn opmerkingen was je het dus eens. Homoseksualiteit is geen afwijkend gedrag in een groot deel van de dierenwereld dus kun je nog moeilijk naar die dierenwereld verwijzen om het abnormaal te noemen.
Dat je nog niet begrijpt wat intelligentie is, is niet zo erg. Neem er rustig je tijd voor, laat het even bezinken en dan komt het wel. Wat die chimpansees betreft: misschien is dit een serieuze vraag; in dat geval wil ik wel de moeite doen je daar eens een duidelijk antwoord op te geven.
Voor de argumentatie heeft het echter geen belang, ik moest gewoon even lachen met de valse argumentatie (circelredenering) van die ene deskundige.
Als je op voorhand zegt dat enkel bewuste seks relevant is en je zegt tegelijk op voorhand dat enkel de mens bewust is dan heeft enkel de mens relevante seks. Dat is een spel met woordjes zonder enige inhoud.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Daar ben ik nog niet uit. Om dit effectief te kunnen beantwoorden zou je sluitend moeten kunnen bepalen waar intelligentie begint en eindigt.
Wat met chimpansees die, volgens taalkundigen, in staat zijn om met begrippen te kunnen werken?
En is die notie wel juist? Is dat niet gewoon een ingewikkelder kunstje dat zij gememoriseerd hebben?
Kan intelligentie los staan van bewust zijn?
Blij voor jou dat je al die antwoorden al hebt. Ik blijf nog even verder zoeken... 
|