Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ariadne
Mooi, met de rest van mijn opmerkingen was je het dus eens. Homoseksualiteit is geen afwijkend gedrag in een groot deel van de dierenwereld dus kun je nog moeilijk naar die dierenwereld verwijzen om het abnormaal te noemen.
Dat je nog niet begrijpt wat intelligentie is, is niet zo erg. Neem er rustig je tijd voor, laat het even bezinken en dan komt het wel. Wat die chimpansees betreft: misschien is dit een serieuze vraag; in dat geval wil ik wel de moeite doen je daar eens een duidelijk antwoord op te geven.
Voor de argumentatie heeft het echter geen belang, ik moest gewoon even lachen met de valse argumentatie (circelredenering) van die ene deskundige.
Als je op voorhand zegt dat enkel bewuste seks relevant is en je zegt tegelijk op voorhand dat enkel de mens bewust is dan heeft enkel de mens relevante seks. Dat is een spel met woordjes zonder enige inhoud.
|
je veronderstelt nogal veel...
En indien je mijn voorgaande posts ook gelezen hebt ken je het verband dat er volgens mij tussen voortplantingsdrang en bewustzijn is. In feite geen.
Of je die drang en dat genot al dan niet bewust ervaart, het blijft de natuurlijke voortplantingsdrang.
Die voortplantingsdrang is bvb nog even natuurlijk bij een rubberfetisjist of zelfs bij een pedofiel. Het onderwerp waarop deze mensen gefixeerd zijn is dat niet...
Ik ga er van uit dat er inderdaad homofilie in de dierenwereld is en bevestigde dat in andere draden reeds.
Ik maak daarbij wel enkele kanttekeningen.
1 in een aantal gevallen zijn de 'homofiele' uitingen eigenlijk meer een onderdeel van een bepalen van de rangorde dan wel effectief sexueel getint.
2 bij dieren in gevangenschap (koeien onder andere) die weinig of geen contact hebben met de andere kunne is er een toename van homofiel gedrag merkbaar. Mijn inziens is dit niet zozeer vanwege een homofiele neiging bij die dieren dan wel een stressreactie op het ontbreken van natuurlijke omgang met de andere kunne. Ook bij mensen komt dit voor bij gevangen gehouden exemplaren. Het simpele feit dat de dieren (en mensen), zodra ze terug de mogelijkheid hebben tot normale interactie, geen homofiele neigingen meer vertonen ondersteunt dit inzicht.
3 de groep van de homofielen (en zeker de groep van de biseksuelen en fetisjisten) is bij mensen in verhouding tot de totale bevolking veel groter dan je zou verwachten. Volgens mij wordt dit mee verklaard door het feit dat mensen die gefrustreerd zijn in hun seksualiteitsbeleving een vluchtweg vinden in de holebigemeenschap daar deze langs alle kanten als 'normaal en zelfs (godbetert) progressief' gepropageerd wordt.
Homofilie als fetisjisme als het ware. Deels gedragen door frustratie (onze samenleving is op dit vlak verre van natuurlijk) en deels gedragen door een drang om 'er bij te horen'. Het is volgens mij niet toevallig dat je de meest exotische vogels net in die gemeenschap aantreft. Een ander aspect dat mij in deze overtuiging sterkt is het feit dat nogal wat holebi's zich meer en meer tegen deze extravagante groep begint af te zetten. In de trant van 'wel homo, niet ordinair...'.
Maar zoals gezegd, dit is mijn idee en hoeft daarom het jouwe niet te zijn.
Ondertussen ben ik uiteraard wel blij voor u dat u zo goed weet wat intelligentie is... in tegenstelling tot de wetenschappers die zich met die materie bezig houden en er nog niet uit zijn.
Zalig zeker om een genie te zijn dat zijn tijd lichtjaren voor is?