Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe
Dat lijkt me ook vaak het geval. De meeste kritieken op anti-statisme zijn gebaseerd op naturalistische drogredenen (het is altijd zo geweest) of een hoop vage kritiek die breder gezien gewoon een cop-out is en werkelijk op elke politieke filosofie kan worden toegepast. Enfin neen, het meeste zijn gewoon pure ad hominems (anarchisme is voor fils a papa of is een studentenideologie). Neem nu hoe men mij ervan beschuldigt anarcho-kapitalist te zijn. Ik heb nooit de accumulatie van kapitaal verdedigt, maar ik verdedig wel de vrije markt. Blijkbaar is het velen vreemd dat het anarchisme vrije markt anti-kapitalistische stromingen bevat.
|
Dat is klein-liberaal, zoals dat je klein-links hebt met hun Taalloze Verschillen. Je kent de mop wel:
Wat is een Trotskist met een identiteitscrisis?
-Twee politieke bewegingen.
Maar feitelijk zijn de verschillen klein voor buitenstaanders.
Je moet je misschien eens afvragen waarom mensen als mij, en Lunokhod (die een heel goede kennis van het anarchistisch universum heeft, ik herinner mij jaren geleden verhitte debatten tussen mij en hem waarbij hij de anarchistische visie verdedigde), zulke uitspraken over jullie doen.
En misschien eh, heel misschien eh, ligt het niet aan het feit dat jullie het grote gelijk hebben en wij, de sheeple, allemaal statistische lafaarden zijn die bang zijn voor de waarheid.
Misschien zijn wij het beu dat er nu weer eens een of andere anarchomarktkerel binnenkomt en de retoriek van
"Irrelevant! Drogreden! Naturalistische hoer! Ik moet de staat niks, jij leef maar onder de tiran jij idioot! Ik verkies vrijheid!"
verkondigt, en niet in discussie geinteresseerd is maar enkel met het behalen van het eigen groot filosofisch gelijk.
Een kind dat in zijn neus peutert en kwijlt, is niet aangenaam om aan te zien. Men moet het kind aanleren om zichzelf in perspectief te zien, om te zien hoe het overkomt voor anderen.
Het is namelijk met een reden dat niemand jullie kan hebben en dat jullie een kleine internetsecte zijn zonder werkelijke relevantie. En dat is niet omdat jullie te slim zijn voor iedereen.