Los bericht bekijken
Oud 9 juni 2012, 14:00   #54
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
3) Opgelet hé, voorstander van 1kind/persoon of 2 kinderen/koppel, hetgeen het theoretische status-quo beoogt maar praktisch uitvloeit in een geleidelijke afbouw. Geen drastische verschuivingen dus, net wat we denk ik nodig hebben.
Geen voorstander van harde dwangmaatregelen (de remedie mag nooit erger dan de kwaal worden) zoals gedwongen abortus en dergelijke. Eerder sturing naar het gewenste gemiddelde via beloning en beboeting (onder diverse vormen mogelijk).

Ik denk niet dat we de luxe hebben om nog heel lang te talmen.
Waar het kan moet men een aanvang nemen met te breken met geboortepolitiek die er op gericht is om hoe meer hoe beter te belonen.
Breken met de politiek die zowat overal in het westen gevoerd wordt.
Bedoeling is het goede vb te geven waar dan ook (dus waarom niet in Vlaanderen) Goede vbn kunnen snel navolging vinden. Het komt er op aan de golf in beweging te krijgen. Eens de golf in beweging is volgen de achtergebleven gebieden wss vanzelf, de één al wat sneller dan de ander.
Een golf die gebaseerd is op waarheid stroomt als vanzelf eens ze op gang komt. Ik denk dat deze golf op waarheid berust.

4) fijn

5) Ik weet niet wat jij met 'Konkordanz-democratie op wereldschaal' bedoeld.
Ik ben alleszins voor democratie en tegen dictatorschap.
Ik hoop dat diverse democratieën tot zoveel mogelijk wederzijdse akkoorden kunnen komen zodat de facto een wereldomvattende democratie benaderd/een feit wordt. Dit zal echter nog wel even duren vrees ik en dus wil ik daar ook niet op wachten om op vlak van geboortepolitiek in elk land afzonderlijk reeds een verantwoorde politiek op dit vlak te helpen introduceren.
Ja, ik kan je wel volgen.

Of liever, ik ben best bereid voor een flink stuk dezelfde weg te bewandelen
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden