Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Jawel, de handeling die gesteld wordt, heeft een finaliteit.
|
Neen toch niet... jij verwart dat met je wensdroom
De menselijke seksualiteit heeft als finaliteit de voortplanting dus elke vorm/aard van menselijke seksualiteit dient die finaliteit
Citaat:
Alleen zijn de omstandigheden dusdanig - d.i. de aard van de intieme relatie - dat die finaliteit door die handeling niet bereikt kan worden.
|
dat geldt voor zoveel andere gevallen/omstandigheden ook... waarom je doodfixeren op precies deze aard ?
( ps. we vallen serieus in herhaling met een bestaand topic )
Citaat:
Een homoseksuele man die occasioneel met een vrouw naar bed gaat, kan dus wel die finaliteit bereiken.
|
dat kan best zijn maar die heeft niet langer homoseksueel verkeer ( aldus jullie ) ondanks misschien het feit dat je hem steeds homoseksueel zou kunnen noemen.
Dus enkel het puur heteroseksueel verkeer heeft die finaliteit.
Dat is een fractie aan wat men aan menselijke seksualiteit kan inbeelden.
Dus ik herhaal...
ófwel zal je dat begrip menselijke seksualiteit moeten beknotten tot enkel heteroseksueel verkeer ( met penetratie en liefst niet al teveel onnodige toeters en bellen ) ófwel moet je toegeven dat menselijke seksualiteit die finaliteit ( om daar dan verder over te zwijgen ) niet altijd deelt.
Citaat:
Hopelijk hebt u het nu begrepen, want eigenlijk is het vrij eenvoudig de aard van de zaak in te zien.
|
Ik hoop van jou hetzelfde ... maar ik heb een flauw vermoeden dat er nog wat nieuwe elementen en een verdere begripsuitbreiding aan te pas komt.