Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2012, 15:20   #7
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Maar tussen haakjes, het zijn lang niet enkel de Moslims die voor problemen zorgen. Wat ik hier tegenwoordig allemaal zie in de stad waar ik al jaren woon, dat weet ik niet, maar ik ervaar er wel zeer sterk overlast van. Ik vermoed dat het hier om minimum honderd verschillende nationaliteiten gaat, als het er niet meer zijn. Maar het zijn lang niet enkel Moslims die de overlast veroorzaken dus. Al zijn zij momenteel wel nog de sterkst vertegenwoordigde groep.

Doch... er beweegt wat binnen de Moslims, en dan wel binnen de jonge Moslima's !!
Deze jonge Moslima's willen zoals wij om te beginnen een westerse neus, in plaats van de neus met de hobbel zoals ze dat allemaal hebben rond de Maghreblanden alsook veel mensen hier. Ze ondergaan daarvoor operaties. Maar dat is niet genoeg. Ze zien hier de mogelijkheden van de vrouwen, en willen deze ook.
Ze doen daardoor wat in hun thuisland (tenzij het Turkije is dus bv, wat geseculariseerd is!!) nooit mogelijk was geweest en waar hun moeders enkel maar van konden dromen: een diploma behalen (!), met de wagen rijden, werk vinden, geen hoofddoek dragen, zich openlijk kleden zoals ze willen, make-up dragen, schoenen dragen die ze willen, ... en vrij zijn, niet leven onder de grillen van een man...

Wat gebeurt er nu?
Die Moslima's willen emancipatie. Uiteraard, ze hebben er alle belang bij. Hun positie verbetert dan namelijk énorm.
De Moslimmannen echter, willen dat uiteraard zeker niet! Ze hebben er enkel maar nadelen bij als hun vrouw mondiger, slimmer en onafhankelijker wordt om evidente redenen. Daarom ook dat ze hun bruiden vaak uit het land van herkomst moeten halen, noodgedwongen. De meisjes hier zijn te westers geworden, en dat mag niet...

Gevolg is dat - zit iedereen? - er een groeiende groep ontstaat van jonge Moslima's die gaandeweg verwesteren. Ze dragen misschien nog de hoofddoek, maar ze komen al de Appels en de Six binnen, iets wat zeker geen mede Moslim-man mag zien. En ze snuisteren tussen de make-up in de Hema. Ze vatten hogere studies aan ... slagen daarin ... hun taalvaardigheid is beter dan die van de mannen, hun gedrag is sowieso beter (want ze zijn niet crimineel).
Deze groeiende groep jonge Moslimvrouwen (pakweg vanaf 14-15 jaar) die in de ogen van de mede-Moslims "verwesterd" ... vinden geen partner meer onder de mannelijke Moslims. De mannelijke Moslims hebben namelijk andere ideeën dan deze vrouwen. Omdat ze onafhankelijker en meer westers geworden zijn en hun religie kunnen plaatsen zonder die dwangmatig te volgen met alle nadelen die ze daarbij krijgen (en voordelen voor de man)... Deze Moslimvrouwen echter, denken er zelfs niet aan en willen zelfs geen Moslim-man, met een reputatie in justitionele kringen, een amokmaker, een speeksel-er op straat, een vervuiler, een uitkeringsgerechtigde een leefloontrekker, iemand met een strafblad, iemand die amper Nederlands kan en tegelijk zijn eigen land van herkomst niet eens kan aanwijzen op de kaart, iemand die enkel goed is in het afbreken van dingen maar nooit iets geleerd heeft, kortom iemand die wij ook als krapuul en uitschot zouden bestempelen ... Maar dat doen zij dus ook. Zo iemand willen die vrouwen niet.
Een westers iemand is ook geen optie.
Voor Moslims is er maar één ding erger dan een Moslim-man die voor een westerse partner kiest, of voor een verwesterde partner (=per definitie alle Moslima's die in België te vinden zijn), namelijk ... een Moslima die voor een westerse man kiest!!
Dit is absoluut not done. Volgens de Moslims zou de religie van de kinderen namelijk, net als de achternaam, van de vader moeten komen ...
Westerse mannen met Moslima-vrouwen zijn daarom een zeer grote uitzondering. Dit betekent namelijk garantie de verstoting uit de Moslimgemeenschap voor de vrouw.

Gevolg: er is een toenemende groep van jonge hoogopgeleide Moslima's die niet aan een evenwaardige Moslim-partner geraken die haar als volwaardig beschouwd.

Het is van déze groep, en dat is de enige mogelijkheid die ik nog zie, dat we de opstand, rebellie en revolutie moeten verwachten... Een revolutie die uiteindelijk moet maken dat het leven weer leefbaar wordt in België, ondanks het feit dat verschillende onverenigbare culturen samenleven.
Moslimvrouwen moeten hun mannen terecht wijzen, de positie nemen die hun toekomt en zeggen dat dit gedrag niet meer kan en de problemen (dat zij geen man "op hun niveau" vinden) aankaarten.
Pas dan zul je het hebben en zien ... Dat is de enige mogelijkheid die er nog rest.
(Momenteel denken Moslimmannetjes, helaas vaak terecht , dat ze wel terecht kunnen bij één of ander dom en liefst blond westers meisje in wie ze dan een tijdlang kunnen graaien, tot de bruid uit het land van herkomst overkomt ... Dat ze kortstondige en tijdelijke relaties met westerse vrouwen aangaan, wordt overigens verzwegen onder de familie. En Moslimmannen verklikken mekaar ook niet. (Het gaat zo van "ik heb u niet gezien met die blonde, en jij mij niet met die brunette/roodharige/... ).

Om mijn betoog af te ronden ... daarin (in die groeiende gemeenschap aan Moslim-dames) ligt volgens mij de sleutel tot een (r)evolutie.