Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2012, 15:34   #10
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Al jaar en dag is de situatie in Spanje gekend. De werkloosheid piekt, en zeker de jongerenwerkloosheid neemt dramatische proporties aan. 1 op de 2 spaanse jongere is werkloos. Dat is niet van vandaag op morgen ontstaan. Al zeker 2 jaar is die situatie er zo.

Maar al die tijd heb ik van de politieke leiders of de EU niks gehoord over "hulp aan de Spaanse jongeren".
Wat voor hulp stel je voor?

Citaat:
Maar de banken die de laatste tijd terug liquiditeitsproblemen krijgen, die worden wel direct massaal bijgestaan met bedragen die hallucinant zijn. Maar liefst 100 miljard euro zouden die banken krijgen.
Niet alles wat in Euro uitgedrukt wordt is hetzelfde. Wat er hier eigenlijk gebeurt is een puur boekhoudkundige operatie, die er op neer komt dat een hoop schulden van een bladzijde in een boek in een kantoor in Madrid naar een bladzijde in een boek in een kantoor in Frankfurt. Daarom is het makkelijk om tot hallucinante bedragen te komen. En aangezien de doorsnee burger geen flauw benul heeft wat een bank is, hoe die werkt, en wat er gebeurt als die ophoudt met werken dan is het makkelijk om populistisch te gaan roepen "waarom de banken wel en wij niet?"

Een alternatief is dat men in Spanje gewoon de banken failliet laat gaan. Ik vraag me echter af hoe dat het leven van de gewone Spanjaard beter gaat maken...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden