Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj
Paultje, de hele korf moet uit basisbehoeften bestaan.
Het gaat er niet om of drank wat onder voeding staat melk, koffie of water is.
Een basisbehoefte is drank, maar dat betekent niet dat het een fles Bourbon moet zijn, want dat is geen basisbehoefte.
Een flat TV is geen basisbehoefte evenals een I-pad, I-phone, etc.
En het interesseert me hoegenaamd niet dat ze de BTW op die rommel op 70% zetten.
Een eerste woning daarentegen of ze nu zelf gebouwd word of door een aannemer neer geplant word, zou tot een bepaald bedrag, dat volstaat om een normale woning te bouwen volledig BTW vrij moeten zijn.
Wil jij een kast van een villa met 28 slaapkamers, word er op de meerkost, de volle pot terug moeten betaald worden.
En het is niet moeilijk om voor België een gemiddelde waarde vast te leggen die BTW vrij zou zijn.
Hetzelfde geld voor kleding.
Wil jij de dure merkkleding pomp er dan nog maar wat BTW bij, je hebt geen Gucci jeans nodig om gekleed te zijn.
Jij schijnt het begrip basisbehoefte zelfs niet te snappen.
|
ik snap basisbehoefte perfect, ik wijs op de POTPOURI die de historische wetten ervan gemaakt hebben. Ik zeg dat het begrip basisbehoefte een verkeerd concept maakt, want dat er daardoor fouten ontstaan. Suiker is geen basisproduct, je wordt er ongezond en obees van. Suiker is zo slecht als alcohol. Elk produkt met suiker elk snoepje met suiker is geen basisbehoefte, het is een produkt waar je obees van wordt. Dus ongezond. Elk yoghurtje is geen basisprodukt, ze stuffen dat vol met suiker, dus belasten a rato van het suikergehalte is het meest logische.
Spaghetti, patatten, groenten, ei, water, melk, ZUIVER vlees, ZUIVER vis, is een basisprodukt. Maar bewerkte worsten met 60% vet is ongezond, is geen basis produkt, je wordt er ongezond van. Melkprodukten omgetoverd tot snoepjes zijn geen basisprodukt, je wordt er ongezond van.., cornflakes zijn geen basisprodukt dat is naar gezondheid megaongezond daarentegen is muesli wel gezond te noemen ook a rato van e vrijgezette suikers. Groenten in BLIK zijn niet gezond ze bevatten hoge dosissen BPA. Groenten in diepvries zijn gezonder. Maar diepvriesen is niet ecologisch, tenzij als bewaarmethode is het beter dan het voedsel laten rotten, maar de CO2 in dat produkt moet getakseerd worden.. Dus het concept bulkt van de fouten
als je een copernicaanse revolutie wilt in de belastingwetgeving, dan pak je ook de BTW eens deftig aan, niet meer gebaseerd op jaloezie, maar gebaseerd op
- milieu, recycleerbaarheid, sociale lasten betaald, gezond, CO2 last, etc
Niet dat achterhaald ouderwets concept dat je een basisproduct hebt en geen basisproduct.
Een huis is een basisproduct, en nogmaals je betaalt uw collega arbeider 40% lasten op zijn arbeid 30% sociale lasten op zijn arbeid, en 21% btw op zijn arbeid, die arbeider kan zijn eigen arbeid niet terugkopen in 20 jaar tijd. Een FORD arbeider kan binnen het jaar zijn eigen produkt kopen. Ik ga niet beweren dat een huis zo goedkoop moet zijn dat het binnen het jaar moet afbetaald worden. Maar de verdubbeling van de kostprijs door de lasten op de arbeid is niet normaal. Dus herzie maar rustig niet alleen de BTW maar daaraan gekoppeld de lasten op arbeid
Er zijn grote delen van de economie die onbelast worden, en er zijn delen van de economie die moeten concurreren met het buitenland en gebukt gaan en kreunen onder de lasten van de arbeid. Die lasten op de arbeid dwingen de arbeiders tot een minimumloon die afgeroomd wordt voor 80% door de staat. Terwijl die arbeider in feite 5 keer meer verdient, wordt die 5 keer meer gewoon in de zakken gestopt van de staat; Onder de mom dit is sociaal ??? Hoe sociaal ben je bezig om iedereen te dwingen te werken aan het minimumloon omdat de lasten op de arbeid onze arbeid onbetaalbaar maken. De rest die werkloos is, kan gewoon die lasten niet ophoesten. Duitsland heft geen lasten op minimumloon. Dat is pas een doordacht model... Waarom zou je lasten heffen op een minimumloon ??? Omdat het asociaal is ??? Ik denk dat de overheid dringend eens al haar regelkes en belastingen mag herbekijken.