Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2012, 16:26   #610
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Als een vrouw 9 maanden een kind in haar buik meedraagt, en dat kind vervolgens misvormd is of afsterft, dan is uiteindelijk het doel binnen de natuur niet verwezenlijkt. Het doel was immers om nageslacht voort te brengen dat zelf ook nageslacht kan voortbrengen
Je moet me nog altijd aantonen dat de natuur een subjectief finaal doel kan geven aan iets.

Citaat:
Tenzij je het bekijkt vanuit het standpunt dat ook de vele fouten van de natuur uiteindelijk de evolutietheorie stuwen. Een fout (lees mutatie in de genen) kan soms ook voordeel opbrengen. De vele variatie in de natuur heeft wel degelijk nut, en misvormde kinderen zijn deel van die grote variatie. Maar ik denk niet dat je dat kunt uitleggen aan een gehandicapt kind, dat zijn handicap helemaal geen afwijking is van de natuur, maar een even geslaagd deel van de werking van de natuur als een kind zonder handicap.
Normaalgezien wordt er tegen de meeste misvormingen geselecteerd, maar dat ga ik ook niet tegen de gehandicapte kindjes zeggen hoor. Ik ben geen boeman.