Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2012, 09:31   #188
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Volledig akkoord
Het verschil tussen 3 en 4 is nog groter. De kleinere partij heeft meer zetels dan de grotere...

Daarom moet men
- naar en wettelijke basis gaan voor een bindend referendum

- Vlaamse onafhankelijkheid om deze anti-democratische wantoestanden af te schaffen

Nu mijn vraagje Schooffie...

Hoe staat de NVA tegenover deze twee voor de hand liggende gevolgtrekkingen?

Dat men "daarom naar een bindend referendum zou moeten gaan" is een verkeerde conclusie.
Ik ben tegen referenda. Dat promoveert alleen maar politiek op korte termijn en simplismes.

Dat men "daarom naar Vlaamse onafhankelijkheid moet gaan" is ook al een scheefgetrokken conclusie.
Ik wil naar Vlaamse onafhankelijkheid vanuit een positieve motivering: eigen volksbeschikking, politieke overheid en politiek bestuur zo dicht als mogelijk bij de bevolking ... bla bla .... (hoe pervers de situatie in b. ook moge zijn ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden