[quote=EL TURCO]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
maar die slachtofferrol die je de Turken aanmeet in je inleidend tekstje, is al even pervers. QUOTE]
Vergelijk je toestanden van Turken in China met die van 'Berg-Turken' in Turkije???? Heb je Turken zien Koerdische burgers executeren voor niets? Voert Turkije genocide op Koerden? Verdienen Turken geld van hun organen? Omg!! Twee toestanden zijn anders. Gatver... Jouw reactie past hier niet!
|
1. Ik heb de slechte behandeling van de Turkse bevolking in China niet ontkend. U weet best wat bedoeld wordt met de zinsnede 'al even pervers'. Ik had het dus vooral over uw eigen inleidend tekstje, niet over het gequote artikel.
2. Wat mij stoorde, is dat u spreekt dat die vervolging zowat de grootste bedreiging is voor de Turken, terwijl ze zelf geen onbeschreven blaadje zijn. Het Ottomaanse Rijk bijvoorbeeld had, net zomin als het huidige Turkije, een onbesproken reputatie op het gebied van respect voor de minderheden. Nu heb ik het niet alleen over de pogroms op de Armeniërs of de vervolgingen van de Koerden, maar ook bijvoorbeeld op de achterstelling van de Arabieren, de ontvoering en de slavernij van Balkan-kinderen, het gebruik van terreur om bijna-veroverd gebied te ontvolken... Toegegeven, een aantal van deze zaken zijn verjaard, en dus anachronistisch, maar een volk met een dergelijk imperialistisch verleden (en een eng-nationalistisch heden) is niet echt bijzonder goed geplaatst om de wereld een lesje 'slachtofferrollen' te leren.