Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2004, 02:23   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Surlet
Waarom reageren wanneer men vanaf nu solidariteit gaat zien als een vorm van geven om te krijgen. Solidariteit is de steun van diegene die wat over heeft aan diegene die het wat moeilijker heeft. Onvoorwaardelijk, anders is het geen solidariteit.

Dat die solidariteit wordt misbruikt is wellicht waar, net zoals ook onze eigen vlaamse politici het belastingsgeld van burgers misbruiken. Dat solidariteit goed wordt besteed is ook waar, net zoals de door ons gekozen politici ook wel eens durven belastingsgeld te spenderen aan initiatieven die noodzakelijk en goed zijn.

Dat u daarenboven niet aanvaardt dat de Franse gemeenschapsregering een haar eigen bevoegdheid aanwendt op de door haar gekozen eigen manier, vind ik vreemd. Was federalisering niet het heil voor alle kwaad. Face the consequences. Maar ja, ook maar één keer toegeven dat bepaalde materies beter nationaal bleven gecontroleerd, dat zou toegeven zijn dat België functioneert. En dat kan toch niet hé!
Solidariteit houdt niet in dat ik in een stulpje woon maar meebetaal aan uw buitenverblijf.
Leg uit waarom een blindedarmoperatie in Wallonië meer kost dan in Vlaanderen.
Gedeeltelijk federalisme is niet de oplossing van alle kwaad blijkt sreeds.
Dat bewijst naar mijn inziens juist dat België niet functioneert.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden