Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2012, 12:01   #2
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Lange tijd mochten we hier kerk en koning niet beledigen met toch wel zware straffen, die vrijheid hebben we nu wel en dat heeft bloed gekost. Kerk en staat beledigen is een fundamenteel recht geworden.

Met de huidige grote moslim bevolking wordt dat recht opnieuw in vraag gesteld, de profeet mag niet beledigd worden en dat gaat ver. Zo ver dat we als ongelovige eigenlijk verplicht worden om te geloven in mohammed op straffe van executie.

http://islamqa.info/en/ref/22809

- als beweer dat mohammed geen engel heeft gezien in die grot of gelijk waar dan beledig ik hem, ik mag zoiets niet beweren dus moet ik geloven dat hij inderdaad engelen heeft gezien
- idem voor het vliegen over het land op z'n paard, ik mag het niet ontkennen dus moet ik het geloven
- als ik niet mag zeggen dat mohammed leugens zat te vertellen zoals elk mens kan doen, dan beledig ik hem ook, dus ik moet alles geloven wat hij gezegd heeft

We zijn dus verplicht om te geloven, zelfs als ongelovige.
Niemand verplicht u te geloven.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden