Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2012, 17:28   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
De geschiedenis wordt hier weer eens herschreven door de ultra-belgicisten. De splitsing van de Leuvense universiteit was helemaal geen specifiek 'flamingante' eis, dat werd breed gedragen door heel Vlaanderen. Logisch ook, want het had een uitgesproken sociale dimensie; zo werden Vlaamse studenten (nota bene in een Vlaamse stad) systematisch achtergesteld op vlak van materiaal en de ruimte die ze ter beschikking kregen. Alleen het bourgeois-franskiljons krapuul van de PVV was tegen.

Anderzijds geniet ik er wel van hoe je jezelf op quasi-BUB'se wijze mijlenver van de publieke opinie plaatst. Klassieke BUB-dilemma: je moet ervoor zorgen dat normale, breed gedragen eisen als verregaand en 'flamingant' worden aanzien, maar tegelijkertijd is slechts een kleine minderheid van de bevolking Vlaamsgezind. Dat koorddansen is altijd entertainend om te aanschouwen. Oppassen dat je niet valt, Staaf.
Hij is al gevallen in de zinsnede "in weerwil van uw profs". Iedereen behalve SS weet, dat de profs zich ook achter de staking schaarden en achter de splitsing. Ik genoot van zo goed als AL de plaatselijke profs niets dan sympathie, met uitzondering van 1 die uit de hand van de rector moest eten, omdat zijn burgerrechten als collaborateur geschrapt waren en hij toch les mocht geven en toch examen mocht afnemen. En niet ontoevallig belast was met de controle van de activiteiten van de Praeses en van de hoogstudentenclub... Kortom, een CREATUUR.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 juni 2012 om 17:29.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden