Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2012, 07:42   #1
inina
Vreemdeling

inina's schermafbeelding

Standaard Mijn wensen bij de verkiezingen 2012

Ik zou willen dat de kiesplicht wordt veranderd in kiesrecht! Dat burgers niet meer "verplicht" worden om te gaan stemmen maar daar vrij voor kunnen kiezen, dat blanco of niet gaan stemmen ook echt niet meetelt in de uitslagen en in de toekenning van de zetels.

Voor burgers die niet akkoord kunnen gaan met de opgekomen politieke partijen, zou de mogelijkheid moeten worden gecreëerd om zich te verenigen in een algemene oppositie partij, anti politiek geïnspireerd, maar met een streven naar eerlijkheid!!! Die heden door de bestaande machtsposities veel te veel tot een vriendjespolitiek is geworden met nog meer macht tot gevolg! Deze antipolitieke oppositie partij zou het recht moeten krijgen om controle te doen in de werking van het gemeentebestuur en controle naar de werkelijke uitvoering van bestaande wetten zoals bouwvergunningen. Bij vaststelling van onregelmatigheden, moet klacht kunnen worden ingediend welke dient onderzocht en bestraft te worden. Heden is de oppositie tijdens de gemeenteraad TOTAAL MACHTELOOS en is helemaal geen relevantie voor burgers welke Niet of anti politiek zouden willen stemmen!

Ik besef maar al te goed dat dit nooit zal worden verwezenlijkt, want dat snijdt in het vel van het huidige bestuur, maar ik zou graag willen weten wat jullie in dit forum daar over denken. dank om jullie mening te delen.
Inina
inina is offline