Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Zoals u ook wel weet worden de meeste van die nog niet gecontacteerde stammen in het Amazone-woud door 'houthakkers', 'goudzoekers' en 'zendelingen' van allerlei pluimage in hun bestaan bedreigd. Binnen afzienbare tijd bestaat het 'probleem' van de nog niet gecontacteerde volkeren dus wellicht niet meer.
Indien we die mensen-in-nood écht willen helpen, zullen we drastische maatregelen moeten nemen en hen als het ware met behulp van een 'cordon sanitaire' beschermen.
Als blijkt dat ook de Vlamingen door 'goudzoekers' en 'zendelingen' van allerlei pluimage in hun bestaan worden bedreigd, en we willen die Vlamingen-in-nood écht helpen, zullen we even drastische maatregelen moeten nemen, me dunkt.
|
Ik heb jouw vragen beantwoord en het 'probleem' dat je ziet zelfs helemaal omzeild, en jouw reactie daarop is dan een antwoord op jouw eigen vragen.
Iedereen in nood moet geholpen worden, in de eerste plaats diegenen die het ergst in de problemen zitten. In België is hun aandeel relatief klein. Niet extreem egoïstisch mogen zijn is niet hetzelfde als in nood zijn, me dunkt.
Vertel mij eens, wat is er mis mee dat ik mensen in nood wil helpen en niet de rijken (die de Vlamingen over het algemeen zijn) help zichzelf verder te verrijken ten koste van anderen?