Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas
Dit dateert van 1969. Ambtenaren die vanaf dat jaar in dienst gekomen zijn en na 40 jaar op pensioen gaan hadden/hebben dus volgens U geen recht op die uitgestelde wedde (hun beginwedde was geen vette....en als we het zouden vergelijken met een overeenkomstige bediendejob in de privé was het huilen met de pet op.....maar dat pensioen was toch een compensatie in het vooruitzicht) ? Inderdaad, allemaal zever.
Er is TOEN iets gecreërd dat NU niet meer kan betaald worden...misschien daarom dat de pensioenleeftijd met 2 jaar is opgetrokken ?
En ook van mij mag er een eenheidsstelsel komen, maar dan wel met een overgangsfase waarin het voorgaande wordt ingebouwd.....
En wat die "solidariteit" betreft : betalen zij geen belastingen, solidariteitsbijdrage, enz. ??????
Het is een zaak van geven en nemen, maar dan met de juiste gegevens.
|
Luister een keer, als ht niet kan betaald worden, dn vraag ik mij af waarom de overheid met 100% staatsschuld, die dus al 10 jaar va haar investeringspotentieel an de toekomst verkwanseld heeft, alstublieft schulden zou maken om dat legertje ambtenaren ee faveurke te geven, die dan in feite gewoon op uw spaarrekening zal belanden en in na een jaar of 20 op de rekening van uw kinderen zal belanden. Ik begrijp dat echt niet, en zo zijn er miljoenen belgen die het niet begrijpe. Ik begrijp n iet dat de privé moet werken als slaven om die onbetaalbare tijdsbom te helpen recht te houden. Ik ben het stillekes aan ferm beu aan het worden. Het beste dat we kunnen doen is met 100.000 ons laten belasten in London, Berlijn, of luxemburg.