Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2012, 07:24   #462
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik denk dat het een essentieel kenmerk van tolerantie is dat je ook intoleranten tolerant behandelt. Als je echt voor vrijheid van meningsuiting bent dan ben je ook voor het recht van mensen waar je het niet mee eens bent om hun mening te uiten.
Zeer zeker, maar waar trekt men de grens? Vrouwen die in Brussel uitgejouwd, geintimideerd worden en erger omdat ze een rokje dragen, homos die in elkaar slagen worden, mensen zoals bij CD&Vis-nochVlees die geen euthanasie, abortus of contraceptie willen, niet voor zichzelf maar voor anderen, allemaal omdat er een sfeer van aanvarding heerst... tja wat doet men daarmee?

Citaat:
Niet enkel religies bezondigen zich hieraan. Ook zowat elke politiek ideologie.
Dat is semantiek - elke geloof valt onder mijn bedoeling - zoals ook al vermeld staat in deze draad; een loge, een communist en fascist - wie zijn eigen gedacht als heilig beshouwt is voor mij een gevaar...

Citaat:
Nu vind ik persoonlijk dat men religies niet anders moet behandelen dan ander vormen van menselijk gedrag, dus de privileges mogen best afgeschaft worden.
Idd - waarom moet ik of gij iemand subsidieren om mensenrechten te beperken in de naam van een onbewijsbaar iets. We zijn wel niet veel meer dan haarloze apen, maar als die religioten dat als hun hobby hebben dat ze het zelf betalen hé...

Citaat:
Je kan echter niet zomaar een ideologie verbieden omdat ze bepaalde dingen gelooft waarvan jij meent dat ze niet waar zijn. Als je daarmee begint.
Van zodra de religioten volgens dezelfde spelregels als iedereen anders meespelen heb ik daar op zich geen problemen mee.. Maar een priester die homos afbreekt en culpabiseert op dezelfde manier dat een Blokker migranten afbreekt en culpabiseert zal toch heel anders aangepakt worden... en dat is niet fair.

Citaat:
Maar waarom zou je wel mogen geloven in "alle macht aan de arbeiders" en niet in de heilige drievuldigheid...
Van mij mag een mens n'importe quoi geloven, maar het ogenblik dat hij meent dat aan mij of andere te mogen, nee te MOETEN, opdringen, nee, dan is hij een gevaar en een vijand...

Citaat:
Goed, ik ga de eens wat teruglezen in deze draad.
Als ge mijn bijdrages wilt lezen, ze zijn enkel in 't begin .