Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2012, 13:09   #8
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Minder erg, mar nog atlijd een probleem.

Geen vrijheid van meningsuiting (zie ook de problemen die Google en Microsoft ondervinden), geen vrijheid van religie (enkel de officiële staatsinstellingen), geen persvrijheid (maar wel al goed verbeterd), de éénkindspolitiek, geen onafhankelijke vakbonden, ...
Het betreft China, niet een Europees land. Hou er rekening mee dat niet alles wat hier voor een optimaal draaien zorgt dat ook daar zal doen.
Als ik aan Rusland denk dan zijn enkele dingen die hier bestaan, daar volstrekt onwenselijk. Aan wat ik van China weet en hoor te zien, heeft dat land een vrij stricte begeleiding nodig om in het juiste spoor te geraken.

Niet dat ik alle dingen die daar aan de gang zijn als noodzakelijk of wenselijk zie. Maar pakweg een vrijheid van religie met een land met die hoeveelheden moslims, Tibetaanse theocraten en hoge concentraties aan oud bijgeloof is zeker niet wenselijk. Het klinkt mooi, om je confessie in een mooi gebedshuis beoefenen, maar een land dat tracht te industrialiseren en technologiseren overlaten aan grote groepen paleo-gelovigen is zeker niet iets wat je wil doen.

Een-kindpolitiek ken ik niet voldoende om er commentaar op te geven. Het zorgt inderdaad voor wantoestanden (vandaar dat er uitzonderingen zijn voor dochters in het platteland, dacht ik), maar om dit nu fundamentele vrijheidsberoving te noemen gaat te ver. Ingaan op het hormonaal gebaseerd egoisme van gezinsdronken ouders kan snel een heel schadelijke populatiedynamiek genereren.
Als je al moeite hebt met heel je land tot degelijk niveau op te krikken moeten daar niet nog meer mensen bij, zeker niet uit onontwikkelde gebieden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden