Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2012, 15:41   #139
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tja, jij waart even mis, nu weet je het.
Mis nogal? Ik heb het altijd over het heden gehad, niet over de jaren '70.

Citaat:
Zelfs in 2002 was 125-129 kmh al de gemiddelde zuinigste snelheid op de snelweg, in 2012 zal dat zeker iets sneller zijn.

Nog eens uit een wetenschappelijke studie, van echte verkeerskundigen hé.
U moet uw eigen bronnen lezen: Optimale snelheden, niet Zuinigste snelheden. Opdracht: zoek de factor die het verschil maakt

Citaat:
Dachten ze toen, maar toen hadden de auto´s ook de aerodynamica van een vrachtwagen.
Volgens jouw link wilden ze alleen maar goedkopere expresswegen bouwen (ipv van snelwegen) waar men evenzo 120 kmh mocht rijden, ondertussen is de limiet op die 2+2-wegen naar 90 kmh, en 2+2 zonder middenberm(enkel lijn) zelfs naar 70 kmh gekastreerd.
Op welke manier is dat relevant? Ik wou daarmee enkel aantonen dat er toen ook al naar 'milieu' gekeken werd ivm snelwegen. Zoals ik hierboven al zei interesseert het me eigenlijk niet wat ze dachten in 1975, maar soit. Dat het snelwegennet in België niet voldoet is een andere discussie, die overigens niet veel te maken heeft met de maximumsnelheid, en al zeker niet die op het viaduct aan Gent-Brugge.

Citaat:
Wat natuurlijk totale onzin is, "ze" proberen U dat wijs te maken, vooral dat wordt totaal opgeblazen wat ze kunnen flitsen, een andere reden heeft het niet. Er is helemaal geen directe relatie tussen snelheidslimiet en het aantal ongevallen of de ernst ervan, studies in overvloed, ook Belgische.
"Ze" maken mij niks wijs, ik laat alleen zien wat onze Grote Leiders als argument gebruiken. Zij verwijzen hiervoor trouwens naar een studie in Denemarken die de stelling 'hogere snelheid = zwaardere ongevallen en meer files' ondersteunt. Ook de Hollanders zijn hier blijkbaar van overtuigd, zie mijn post #133. We kunnen elkaar om de oren slaan met studies.

Citaat:
Belziek doet er meestal alles aan files te creëren op doorstroomwegen en ook in bebouwd gebied, nog nooit van vlotheidremmend "wegmeubilair" gehoord of moedwillig slecht afgestelde verkeerslichten om het verkeer te ontmoedigen op notabene stadsringen en 2+2 wegen buiten bebouwde kom ?
(Google maar eens op "groene golf" in Belgie...) Milieu, geluid ? laat me niet lachen, het is hier eerder huilen met de pet op.
Gaat het nu over de maximumsnelheid op autostrades, of verkeersdrempels geïnstalleerd door de lokale besturen? De laatsten worden meestal onder het mom van veiligheid geïnstalleerd (voor mij wordt dat dan een sport om daar aan de toegelaten maximumsnelheid door/over te vlammen natuurlijk, kwestie van aan het milieu te denken), maar goed, andere discussie.

Citaat:
Soit, veiligheid dan: vooral de cijfers van ongevaloorzaken in Nederland bewijzen het, 1 dodelijk ongeval gemiddeld per jaar door te hoge snelheid op 120 kmh-wegen, het gemiddelde van de laatste statische 10 jaar. Nederland gaat ook binnenkort naar 130 kmh op de meeste snelwegen, bepaalde hebben het al. De meeste Europese landen hebben hun limieten op snelwegen al verhoogd.
Niet correct, zie ook de eerdere links. U telt enkel de doden maar vergeet de gewonden en de files. U zal zien dat de verhoging naar 130 in Nederland een dode mus is, enkel goed om wat sukkels hun stemmen te ronselen.

Citaat:
Logisch Belziek is een van de weinige Europese landen die zijn max-snelheid op de snelweg nog niet verhoogd heeft, ze baseren zich nog altijd op de achterhaalde 120 kmh van de jaren stillekes.
Kan u dan toelichten welke Europese landen hun maximumsnelheid recent verhoogd hebben? Zo te zien zitten we ergens midden in het pak.

Uit het feit dat u er heel de tijd andere zaken bijsleurt en de moeite neemt om redelijk consequent 'Belziek' te schrijven, vrees ik dat u zo'n verzuurd type vlaams behanger bent met wie toch niet echt valt te discussiëren over praktische zaken, omdat u in de eerste plaats een uitlaatklep zoekt voor uw vele en irrelevante frustraties. Corrigeer me als ik mis ben .

Als u kan aantonen dat een hogere maximumsnelheid zal zorgen voor minder uitstoot en minder files ben ik mee, maar gelieve dan wel eerst uw bronnen te lezen.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden