Los bericht bekijken
Oud 3 juli 2012, 12:57   #53
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
naar mijn smaak is het iets te braaf, randje decoratief.
Ik schuw de in het actuele kunstparadigma verdacht gemaakte concepten zoals decoratie, ambachtelijkheid, schoonheid en dergelijke inderdaad niet, maar dat wil niet zeggen dat de werken inhoudsloos zijn. Volg de witte bollen voor wat tekst over de werken.

De eerste keer trouwens dat ik 'te braaf' hoor. De meesten vinden mijn werk duister en getormenteerd. Ik vermoed dat je blik oppervlakkig was?

Barokke kronkels hoeven ook niet inhoudsloos te zijn. Cfr. Rubens (alhoewel mijn werk meer verband houdt met iemand als Breugel).

Schoonheid of decoratie kunnen functioneel zijn. Mijn werk dient niet zozeer beoordeeld te worden op de aan of afwezigheid ervan maar op de rol die die zaken vervullen als een soort van bescherming, een omhulsel. Maw het is de actuele kunstkritiek die niet mee is en vanuit een ouderwetse (vanuit mijn standpunt) opvatting over die concepten redeneert.

P.S. Het is niet omdat er een schedel afgebeeld wordt dat een werk gedurfd of stout is hoor. In mijn geval heeft durf er weinig mee te maken aangezien het bijna steeds om vrije improvisaties gaat, niet om de uitwerking van een vooraf bepaalde idee.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 juli 2012 om 13:26.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden