Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2012, 09:44   #5
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

@Politiek: Ik hoor het je graag zeggen(en volgens wat je schrijft ben je een jurist), Het volk heeft de leiders die het verdient. Dit heb ik al zo dikwijls geschreven. Ontelbare keren ben ik mensen tegengekomen die aan het klagen waren over onze aan de macht zijnde politici. En als je dan vraagt: Heb je op 1 van de partijen gestemd die aan de macht zijn???? Wel ongelofelijk, de schaamte en frustratie die op die mensen hun gezicht komt als ze inderdaad op 1 van de partijen aan de macht , hebben gestemd. En toch, keer op keer blijven ze er op stemmen, den enen omdat een sexy-babe is, de andere omdat het nen knuffelbeer is(anciaux) , nog nen anderen omdat hij nen boek speelkaarten heeft gekregen van een bepaalde politieker. Daarom, stemplicht zo snel mogelijk afschaffen en overgaan tot stemrecht, dan zullen vermoedelijk de mensen gaan stemmen die ten minste de moeite doen om de verschillende programma's en verwezenlijkingen naast elkaar te leggen. Maar ja, de aan de macht zijnde partijen beseffen dit maar al te goed en behouden de stemplicht als hun levensverzekering voor zichzelf en hun navolgende generaties kinderen, want niet vergeten, Belgie is en blijft een fami-cratie: de Van SaksenCoburgs, de Vandebosses, De Guchts, De Tobbacks, de Declerqs, de Wathelets, de Claes-kes, de De Haenes, de VanAckeres, enz enz
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden