Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2012, 12:10   #121
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
...en het flamingantisme wilt belachelijk maken met zijn karikaturen.
Het is eerder de armzalige racistische & provinciaalse meute die zich over het flamingatisme heeft ontfermd die belachelijk gemaakt dient.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ze proberen Fransen dan Frans te klinken en net daarom worden ze uitgelachen in Parijs.
Jouw kennis van de Franse taal én van Brussel is dus beperkt. Als ik het niet dacht.

Jij mag verder best in de illusie door blijven leven dat de relatie FR B en FR symmetrisch is aan die tussen NL B en NL.

Dat is een vaak gemaakte denkfout trouwens

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
En een mailtje gedaan naar de personeelsverantwoordelijke van de hoofdzetel
van Vandenborre ...
Nutteloos, Eberhard? Soms misschien wel, ... In andere gevallen zal dat echter misschien niet in dovemansoren vallen.
Ach nutteloos.... Er zal best wel iemand op HR van Vandenborre kijken naar die mail (en heimelijk trots zijn op deze medewerker), en je hebt zelfs kans dat de medewerker op de vingers wordt getikt.

Maar het grootst is het plezier uiteraard op het onderhavige filiaal. Zo'n provinciaal die is ''weggestuurd'' omdat ie op hoge toon alleen patois wilde spreken.

Alleen hele grote bedrijven met grote politieke bemoeienis (denk banken en telecom) zijn gevoelig voor dit soort klaagmails.

Citaat:
Belgicisten veroordelen U bij voorbaat voor dat standpunt,

Niet aleen belgicsten, ook voor veel VL nationalisten is de afschaffing van de verplichting op Frans een brug te ver.

Citaat:
Maar als ik Uw gedachtengang konsekwent doortrek, kom ik er natuurlijk bij uit dat het ideaal zou zijn het Fransonderricht af te schaffen ter verbetering van de konkurrentiepositie van het Nederlands.
Dat is een legitieme gedachte. Maar vergeet niet dat je te maken hebt met een populatie die vindt dat haar taal niets mag kosten. Sterker als je deze mensen gaat vertellen dat ze nog een keer extra op vakantie kunnen in geval ze Nederlands moeten ruilen voor Frans, zullen de meeste zich geen moment bedenken. It's the economy stupid.

Mij lijkt het dat een afschaffing van de verplichting op Frans zijn heilzame werk al zal doen. Al moet je weer een generatie wachten op het effect.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 4 juli 2012 om 12:11.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden