Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M
Zelfde als in Nederland, een Nederlandse mentaliteit bestaat bij ons evenmin.
|
Wat typisch "Nederlands" is is moeilijk te om schrijven, maar als Halfbloedje (Indo) zijnde viel mij wel al heel snel de verschillen op qua doen en laten van Nederlanders in zowel positieve zin als negatieve zin.
Met name in hun benadering van anderen met name "vreemden".
Wanneer ik dat vergeleek met Indische Nederlanders, Duitsers, Denen, et cetera.
Deze manier van doen wordt wel degelijk als een typische Nederlandse mentaliteit beschouwd.
Mijn Indische familie vond mij te brutaal, terwijl juist mijn Nederlandse familie met te verlegen/stil vond overkomen.
Ik denk dat ik de balans nu wel gevonden heb, maar het was wel behoorlijk verwarrend in het begin.
Citaat:
Interessant is wel dat er een sterk indenteitsgevoel is bij Drenten, Groningers, Limburgers en bijv. Zeeuwen, maar Hollanders nauwelijks indentiteits gevoel lijken te hebben.
|
Dat is zwaar over trokken!.
Ik heb zelf familie in Venlo, dus ik kan het weten..
Citaat:
Voor de gemiddelde Belg is iedereen een Hollander, kan lastig zijn als je niet weet of aanvoelt dat hij bedoelt een Nederlander.
Feitelijk zoiets als dat we elke Belg als een Waloon of een Vlaming zouden betitelen.
|
Maar goed, "Belgen" die zo in elkaar zitten moet je gewoon links laten liggen, indien zij (system/het oosten, Henri1, Hollande, en nog meer van dat soort clowns!.) blind willen blijven voor de diversiteit die er wel degelijk is in de Noordelijke Nederlanden.
Daar hebben wij Nederlanders een mooie term voor: "domme Belg".
Jeff