Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Er wordt niet met die man gelachen.
|
Dan heb je de draad niet gelezen, of weet je niet wat gevoelig ligt bij mensen die ondanks hun handicap toch iets bereikt hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Het is net de CD&V die met die man lacht. En aan reacties zoals de uwe had ik me eigenlijk wel verwacht. Tuurlijk is een mentaal gehandicapte die amper kan lezen en schrijven op een lijst zetten not done, want dan ontbreekt het hem aan verstandelijke capaciteiten om de burger te vertegenwoordigen in dossiers die de inwoners aanbelangen. Dat is voor iedereen zo klaar als een klontje. Behalve uiteraard voor mensen die er geen problemen mee hebben dat zo een mensen voor de kar van poilitieke partijen gespannen worden.
|
Zoals hierboven al gezegd heeft hij de plaats op de lijst aangenomen die hem door de partij aangeboden werd, tenzij jij weet hebt van dwang. Een wederzijds aanvaarden, waar ik van uitga, kan nooit een gebrek aan respect inhouden. ook het begrip "voor de kar spannen" is dan minstens in onderling akkoord. Of ga je er van uit dat de man wilsonbekwaam is ondanks het feit dat hij blijkbaar nog over zijn politieke rechten beschikt?
Ik noteer dat u de democratische rechten van (mentaal) gehandicapten en analfabeten wil inperken, evenals het democratisch recht van de kiezer om zelf te beslissen wie hem vertegenwoordigt, door vooraf de lijsten te zuiveren van elke onvoklomenheid.
Niets geleerd uit de geschiedenislessen?