Los bericht bekijken
Oud 10 juli 2012, 08:28   #125
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je bent aan het zeveren, waar lees jij dat Waalse bedrijven een hoger bedrag zouden moeten betalen?

Er is niks meer aan de hand dan ik laat uitschijnen.
Toch wel,= clientelisme en nonchalance bij de RVA in Wallonië. Dat is het probleem.
Citaat:
De afgelopen 10 jaar is het aantal Franse grensarbeiders in West-Vlaanderen verviervoudigd. Na veel lobbywerk door oa Voka - Kamer van Koophandel West-Vlaanderen, blijft de fiscale gunstregeling voor Franse grensarbeiders voorlopig tot 2012 overeind. Aanvankelijk zou de regeling volgend jaar worden opgedoekt. In een opdrogende arbeidsmarkt, waar de ondernemingen smeken om extra werkkrachten, was het uitstel van de invoering van het protocol met Frankrijk met een periode van 3 jaar de enige en juiste beslissing. Het gaat echter om uitstel, want de gunstmaatregel is en blijft een uitzondering die ook bij het nieuwe protocol met Frankrijk een uitdovend karakter kent: ten laatste in 2033 zou het systeem definitief vervallen.
bron: http://www.voka.be/west-vlaanderen/a...37259ae44.aspx

Er is/was dus een gunstmaatregel die er voor zorgde dat Fransen in West-Vlaanderen kwamen werken. Ik ben eens benieuwd hoeveel Fransen er nog gaan overblijven als die gunstvoorwaarden weggevallen zijn. Voka vreest voor de toekomst niet goed in.
M.a.w. Als je Walen met Fransen vergelijkt is dat niet correct. Want ze genieten niet van dezelfde (gunst) voorwaarden. hun brutoloon kan dan wel gelijk zijn. Hun nettoloon is dat voor zover ik lees duidelijk niet. En daar draait het toch om voor de werknemer.

Laatst gewijzigd door pajoske : 10 juli 2012 om 08:28.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden