Los bericht bekijken
Oud 10 juli 2012, 11:21   #54
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat is wel gelinkt. Vorig jaar ben ik een week met Franstalige vrienden naar Koksijde geweest. Echt gebeurd : Vlamingen in een café - die zaten naast onze tafel - die van tafel veranderen enkel en alleen omdat ze horen dat we onder ons in het Frans spreken. En ik zweer het, het was geen grap. Onze reactie was trouwens duidelijk : "Ils le font exprès ou ils sont nés cons"? Maar pas op, ik maak er zelf kritiek daarover. Ik stel gewoon vast en ik lach ermee net als de andere aanwezige Franstaligen. Op een moment dachten we zelf naar die Vlamingen te gaan en opzettelijk met hen beginnen te spreken om hun ziekte te begrijpen. Maar nee, we hebben dit niet gedaan. Misschien hebben ze zelf hun dokter raadgepleegd, wie weet.............
Ik stel mij de vraag hoe U kon weten waarom precies zij van tafel veranderden ? Hebben zij het U gezegd of een opmerking over uw taal gemaakt ?
Wij verzetten ons soms ook wel eens.....als wij elkaar niet meer goed kunnen verstaan omdat die aan het tafeltje naast ons teveel rumoer maken....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 10 juli 2012 om 11:21.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden