Los bericht bekijken
Oud 10 juli 2012, 21:03   #66
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een reportage van 'Koppen' van vorig jaar toont dat het Vlaamse gevoel bij de jongeren stijgt.

De reportage van Koppen.

Het is een kwestie van tijd voor dat ons land onafhankelijk is en wij verlost zijn van de Walen, de PS en de dure familie van Laeken.
Tekenend is het laatste stukje met dat NSV-meisje: ze denkt bij Vlaanderen aan haar taal (en laat dat in Brussel wel even anders zijn), en ze wil vechten tegen wie haar geboorteland wil vernietigen. Wie dat dan wel is? Met de mondhoeken een beetje verontschuldigend: "de Belgen"...

Feit is dat veel Vlaams-nationalisten (de anderen ook hoor, maar laat ons on topic blijven) leven in clichés die zo lachwekkend zijn dat het zielig wordt als ze er zich over opwinden. En dat terwijl Vlaams-nationalisme van vandaag bij velen gewoon een vlucht is uit de staat België omdat ze door het federalisme denken niet meer de dominantie te kunnen overnemen in deze staat, een terugplooien op zichzelf omdat men de eigen politici niet meer kan vertrouwen die hun moeten vertegenwoordigen aan de onderhandelingstafel. Ik herinner mij na de verkiezingen van 2010 én de sterke houding van BDW dat veel Vlaams-nationalisten weer een sprankeltje hoop kregen op Vlaamse dominantie en verklaarden dat België niet hoefde te verdwijnen, niet vanuit een liefde voor de koekendozenromantiek, maar als bestaande staat waar men toch zijn goesting kan doen. Die hoop is nu vervlogen, maar ze was voor mij het signaal dat separatisme een vlucht is uit de eigen zwakte.

Of de problemen dan zoveel beter aangepakt zullen worden in dat onafhankelijke Vlaanderen door al die zwakke, laffe, onbekwame politici en het "klootjesvolk" dat op hen stemt? Dan leek een vlucht naar de sterke politici van Nederland voor heel België mij een betere keuze, maar na de dood van Fortuyn en het verzieken van de Nederlande politiek door zwakke en wansmakelijke figuren als Balkenende en Wilders, heb ik hier ook mijn twijfels bij.
Vito is offline   Met citaat antwoorden