Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Het spijt me, LL, maar dat is nu juist het verhaal dat al decennia wordt herhaald.
Net zoals de godsdiensten ga jij en de linksen de burger culpabiliseren. De Belg moet beladen worden met een soort erfzonder tegenover de nieuwkomer, zelfs in de 3de generatie....De schuld ligt bij ons, niet bij hen!!!!!
Dat is natuurlijk klinkklare onzin.
Indien je eens de dagdagelijkse realiteit van sociaal werk in Antwerpen zou meemaken, dan zou je je mening rap herzien.
Er is een georganiseerde rooftocht bezig op onze sociale fondsen. Niet meer niet minder.
Dat zij niet aan arbeid geraken heb ik al weerlegd. Zij werken immers bijna allemaal in het zwart, in een circuit van kleine garages, markttoestanden etc.
Ik nodig je uit mijn andere posting te overlopen, dan zal je kunnen vaststellen dat de plundering georganiseerd is en doelbewust.
Even ter herinnering: door het spel van zgz verhuren van kamers aan pas meerderjarige geworden familieleden e.a. beuren vele gezinnen tot 5000 euro en zelfs meer per maand aan leefloon.
Het Antwerpse OCMW neemt geen gezinshereniging meer aan bij een aanvraag van leefloon. Veelal is er zelfs geen familieband aantoonbaar en is het overduidelijk dat het wildvreemde oudjes zijn die naar hier worden getransporteerd om te fungeren als 'oma en opa' en zo leefloon op te strijken. De oudjes zelf zien geen cent en verkommeren vaak in krotten.
En zo kan ik doorgaan.
Neen, LL, er is een systematische plundering gaande van onze welvaart. En wij, Belgen, zouden dan langer moeten werken? Om hen te betalen?
Toe nou.
Wordt wakker!
|
Oei, waar heb ik dan de Belgische burger geculpabiliseerd ? Omdat ik zeg dat SOMMIGE Belgische werkgevers misschien proberen te vermijden dat ze buitenlanders moeten engageren, heb ik daarmee iets gezegd over de meerderheid van de Belgen ? En wat doe je met de opmerkingen van JoeQpublic en Raf ? Wat zij zeggen lijkt me aannemelijk. Dat de politiediensten volgens jou misschien te laks zijn in de zone 2060 zegt meer over de kwaliteit van die politiediensten dan over de buitenlandse 'oplichters'. Ik kan je ergernis daaromtrent wel begrijpen : zelf erger ik mij rot aan het feit dat kinderverkrachters in dit land een voorkeursbehandeling krijgen, zelfs in mijn eigen dorp. En sinds de dure politiehervorming is daar niets aan veranderd, integendeel. Vandaag las ik nog in de krant dat zij erin geslaagd waren een gevaarlijke gangster, die geboeid was èn op krukken liep, te laten ontsnappen.
Daarbij ben IK het NIET die zegt dat de mensen langer moeten gaan werken, maar prof. Roger Blanpain. IK (en onze partij) willen dat dit plan NOOIT of te NIMMER zal worden uitgevoerd.