Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2012, 22:11   #4
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Er worden vooral op het internet boeken vol over geschreven, door gewone burgers.
Velen zijn absoluut tegen met vaak harde onderbouwingen, anderen zijn gematigd tegen.
Totaal anderen zijn dan weer absolute voorstander van migratie en de culturele pluriformiteit waartoe dit leidt en verwijten de eerste groep van een beperkt ethisch bewustzijn, bekrompenheid, conservatisme en zelfs racisme.

Maar, laat ons eens brainstormen, want iedere dag in de hoofdstand rondwandelend vraag ik me soms wel eens af: hoe zou onze samenleving er uit zien zonder vreemdelingen?

Wat zou er vooral anders zijn? (Zonder uitspraak over of dit negatief of positief is, maar ik wil wel weten wat de ideeën of verwachtingen hierover zijn.)
- We zouden om mee te beginnen al met minstens één miljoen minder geweest zijn, dus er zou al meer natuur overgebleven zijn.

- De stedelijke aangezichten zouden niet verpest zijn door opzichtige protserige moskeeën en louche belwinkels.

- Er zou nauwelijks een beveiligingsindustrie zijn, en zelfs in de steden zouden er nog steeds touwtjes uit de brievenbussen hangen, zodat de kinderen zelf naar binnen kunnen.

- Er zou ons een enorme hoop ergernissen over religieuze achterlijkheid bespaard zijn gebleven.

- De staat had niet in het buitenland gevangenissen hoeven af te huren om de 60-80% gedetineerden van vreemde origine in te huisvesten.

- De werkloosheid zou een flink stuk lager geweest zijn, en de opgebouwde sociale zekerheid bij lange na niet zo erg aangetast als nu.

Kortom, het leven zou een flink pak aangenamer zijn geweest voor veruit de meeste mensen.