Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2012, 12:35   #60
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik lees overal in Vlaams-nationalistische teksten dat de ontdubbeling van het gerechtelijke arrondissement BHV een vreselijke nederlaag zou zijn. Kan iemand eens (bondig) uiteenzetten waarom de Nederlandstaligen in BHV minder rechten zouden hebben na deze hervorming dan vandaag en welke nieuwe rechten de Franstaligen verwerven?
Waar is de nederlaag?

Kort en bondig:
Het doel van BHV te splitsen was de verfransing van de Brusselse rand te stoppen

Resultaat splitsing: franstalige lijsten kunnen nog steeds worden ingediend dus de culturele verfransing van de vlaamse regio is helemaal niet gestopt

Wat de splitsing van BHV wel heeft tewerkgesteld is dat de ontnederlandsing van Brussel compleet is, geen enkele Vlaamse Brusselaar kan realistisch gezien nog verkozen worden. Niet dat dat nog niet erg genoeg is, daarbovenop mag de Vlaming die niks meer te zeggen heeft in Brussel wel zakken Vlaams Belastingsgeld naar Brussel sturen waar het niks over te zeggen heeft.

Dus onze Vlaamse politici zijn erin geslaagd met de doelstelling om de verfransing in Vlaanderen te stoppen, met het resultaat te komen van de ontVlaamsing van Brussel.

Een grotere nederlaag kan ik mij moeilijk indenken, het resultaat is niet 0 wat een stilstand zou voorstellen maar het resultaat is -1: Een achteruitgang voor iedere Vlaming in dit land.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 14 juli 2012 om 12:38.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden