Discussie: Einstein
Los bericht bekijken
Oud 16 juli 2012, 02:08   #1550
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb het duidelijk uitgelegd en er is geen sprake van tegenstrijdigheid.

Die zit wel in de idee dat je bij 0 iets op zou kunnen tellen, want 0 is niks.

Daar ging het om.

Ga je er ook nog een mand bij halen, dan krijg je twee vormen van optellen: met mand erbij of alleen de leegte = 0
Hoe je het ook draait of keert, je sprak jezelf hier duidelijk tegen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus
De appels worden dan in de mand gelegd dus bij de mand opgeteld.
Citaat:
er dus helemaal geen sprake van een optelsom.
In beide gevallen ging het over exact hetzelfde, nl. "Appels in de mand leggen".

En nu spreek je jezelf alweer tegen want het was eerst een optelsom, daarna was er geen sprake van een optelsom en in deze laatste is er sprake van "twee vormen van optellen", "met mand erbij of alleen de leegte = 0".

Ook spreek je jezelf eigenlijk in die laatste post alleen al op zichzelf tegen want eerst stel je dat je bij 0 niks kan bijtellen:
Citaat:
Die zit wel in de idee dat je bij 0 iets op zou kunnen tellen, want 0 is niks.
maar daarna zou dit plots wel kunnen want als ik appels in een mand leg verkrijg ik 2 vormen van optelling zeg je, in 1 van die 2 vormen zou ik de appels bij de leegte (=0 zoals je zegt) tellen:
Citaat:
Ga je er ook nog een mand bij halen, dan krijg je twee vormen van optellen: met mand erbij of alleen de leegte = 0
Ik tel dus 5 bij 0, zeg je zelf, in die 2de vorm, iets wat je in dezelfde eerder als onmogelijk verklaarde.

Voor iemand die zichzelf als slimmer dan alle andere mensen beschouwt zou je beter toch eens goed nadenken over je posts alvorens ze te verzenden want ik kan er telkens weer de gaten in prikken.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden