Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LEFTeau
ik ben een belg!! waarom zou ik naar frankrijk moeten verhuizen?
dat slaat nergens op
ps, als iemand mij in het dialect aanspreekt, antwoord ik steevast "spreekt u ook nederlands, want ik begrijp u moeilijk"
|
U bent een Belg maar u woont wel in Vlaanderen, is het u nog nooit opgevallen dat men in Vlaanderen Nederlands spreekt? Vlaanderen is een eentalig gebied geen drietalig...
Dat u mensen vraagt om Nederlands in plaats van dialect te spreken kan ik nog begrijpen, alhoewel dat de meeste dialecten toch perfect verstaanbaar zijn.
|
mijn ouders hebben we in het frans opgevoed, en dit in vlaanderen, dus voor mij is vlaanderen altijd al deel geweest van belgie en ook altijd al 2talig geweest
|
Jij doet nu net alsof jij de wereld bepaalt. Het is toch niet omdat jij 2talig bent en in Vlaanderen woont dat iedereen 2talig is in Vlaanderen...
U Nederlands is trouwens ook belachelijk slecht! U gebruikt noch hoofdletters noch leestekens. U zin had moeten zijn:
Mijn ouders hebben me in het frans opgevoed, en dit in vlaanderen, dus voor mij is vlaanderen altijd al een deel geweest van belgie en is het ook altijd al 2talig geweest.