Kanker
Kanker is hoofdzakelijk een westerse "ziekte".
De behandeling van deze kwaal wordt dan ook aangepakt volgens onze normen. Met onze normen is natuurlijk niets mis tot je ermee geconfronteerd word.
In diverse topics hier op het forum lees ik dat wij hier in het westen het allerbeste systeem hebben, de econimische structuur, de welvaart die we eraan danken enz.
Binnen dit systeem gaan we natuurlijk voor de optimalisatie ervan. Zo hebben we in ons land de eisen tot splitsing om economisch beter te functioneren. Zo ook de isen tot het verwijderen van ganse groepen van vreemdelingen omdat een relatief groter deel niet genoeg onze eigen welvaart de hoogte instuurd. Allerlei redenen worden aangevoerd om het louter economisch eigenbelang te verdedigen. Zo wordt er verwezen naar culturelele en/of religieuze verschillen. Een aantal mensen gebruikt zelf zaken al huidskleur om de eigen belangen te verdedigen.
Kotom, wij westerlingen en blanken zijn de slimsten en de besten. Ons economisch systeem valt niet te overtreffen tot je zoals ik met z'n nadelen geconfronteerd word.
Zo ben ik ermee geconfronteerd, gelukkig genoeg niet zelf.
Mijn vriendin heeft kanker, niet te genezen maar wel te stabilizeren volgens de oncoloog. Daartoe krijgt zij de ene chemo na de andere met tussenpauzen van hormonen controlerende "pillen". Uiteindelijk raken de chemo's op en rest er enkel nog pijnstilling tot die ook niet meer werken en de tegenstanders van euthanasie het lijden nog zo lang mogelijk willen rekken tot de dood erop volgt.
Ik wil niet uitweiden over het leed dat kankerpatienten doormaken, gezien het inlevingsvermogen man vele personen is dit immers toch verloren moeite al zouden sommigen dat wel kunnen tonen als ze weten dat de patient een vlaamse is en zelfs op het blok stemt. Nee, ge moet niet afkomen met die zever. Mij maakt het niet uit.
Beperk jullie maar tot de verdediging van ons supersysteem.
Kapitalisme omvat geldgewin, eigen geldgewin. Een aantal mensen heeft oog voor de medemens al is het beperkt voor de naasten en funcioneren redelijk goed in het systeem. Indien je het echter echt wil maken en ten volle profiteren van het systeem doe je dat niet.
Om dus een grote macht en rijkdom uit te bouwen dien je dus zeker niet te kijken naar het welzijn van derden.
De pharmacuetische industrie is zo'n machtige groep die groot is geworden door het volgen van zuiver economische regels. Zo moet je dus ook niet onmiddelijk verwachten dat er een geneesmiddel op de markt komt dat kanker zou kunnen genezen. Een "niet te genezen" patient kan men redelijk gemakkelijk nog 10 jaar in leven houden. 10 jaar komt zowat overeen met 10 chemokuren, kassa kassa dus. Een eenmalige genezende behandeling al dan niet met enige nabehandelingen zou de winst, zeker op langere termijn ondermijnen. Natuurlijk zou men de prijs voor een genezend middel dermate kunnen opdrijven dat de winst de jaren van bestaande kankercontroles evenaart maar dergelijke bedragen zouden niet aanvaard of betaalbaar zijn , voor 95% van de patienten. Als je echt veel geld hebt kun je ook vandaag de dag genezen van deze ziekte maar zolang de winst op de genezing van deze kwaal niet opweegt tegen de winst op het uitstellen van de dood van de patienten zal er nooit een remedie op de makt komen.
Een rechtgeaarde verdediger van het blanke voorbeeldige kapitalistisch systeem moet er dan maar vrede mee nemen een lange lijdensweg te bewandelen indien hij of zij slachtoffer van kanker word of moet z'n ideologie aanpassen en toegeven dat er ruimte dient te zijn voor sociale, niet economisch verantwoorde principes.
Het is natuurlijk altijd gemakkelijker je eigen misery af te schuiven op een bepaalde groep van mensen. Er zijn nog steeds momenten dat mijn vriedin haar misery toewijst aan vreemdelingen terwijl ze eigenlijk wel weet dat vele zaken aan haarzelf te wijten zijn. Ik ken mijn vriendin zeer goed, ik hou van haar alsook van haar dochters alsof het mijn eigen kinderen zouden zijn. Mijn vriendin stemt helaas op het blok en ik weet ondertussen wel dat geen enkele vreemdeling ook maar iets te maken heeft met haar "welzijn". Ik weet dat zij steeds haar best heeft gedaan, ik weet ook dat ze het vaak niet aankon en zodoende zichzelf in een moeilijk parket heeft gestoken (haar situatie is niet geheeel haar eigen fout maar onder derde medeschuldigen waren er geen vreemdelingen betrokken.. Ik weet dus als geen ander dat haar specifieke situatie niets te maken heeft met migranten. Het enige verschil is hooguit enkele euro's op termijn indien de uitkeringskost voor niet europese vreemdelingen zou dalen.
Om het echter bij kanker te houden, kanker is geld. Het mooiste voorbeeld van efficient westers kapitalisme.Het mooiste voorbeeld van de christelijke waarden van onze samenleving. Persoonlijk geef ik echter wel de voorkeur aan heidense, antikapitalistische waarden die rekening houden met naasten, medemensen ongeacht hun tradities, religie, geboorteplaats en/of huidskleur.
Maarja ik ben dan ook maar een domme linkiwinkie hé want ik kan om anderen geven.
Laatst gewijzigd door George : 15 augustus 2004 om 16:47.
|