Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder
De gemarkeerde woorden geven al de gekleurdheid van je tussenkomst weer.
.
|
enkel met "in mijn ogen" kan ik akkoord gaan. de rest is voorzchtigheid met de bronnen die beschikbaar zijn. Mocht ik dat niet doen, had ik binnen de korste keren de vraag of ik er zelf bij was, en wat voor bewijs ik heb voor beweringen die dan van mezelf zouden zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder
De bezetting was iets tussen de unief en het NSV.
Denk je dat men zich met geweld een uitweg had meoeten zoeken als men hen vriendelijk had doorgelaten? het plaatje is toch wel duidelijk/ de massa linkiewinkies wou die paar NSV'ers eens een lesje leren en kwam bewust de confrontatie zoeken zoals ze dat gewoon waren: als een 'rechtse groep een actie of betoging ondernemen zijn zij er telkens als de kippen bij om 'tegenbetogen' en de confrontatie te zoeken.
De anderen, de 'kijklustigen (met eieren), hadden daar niets te zoeken tenzij ze de confrontatie wilden aangaan. En als ze inderdaad al gewoon kwamen kijken dan zouden ze zeker niet gescheeuwd en gejoeld hebben. Of is dat ook geen confrontatie zoeken? Je lult er jezelf vanuit je eng-Belgicistische visie zo compleet in dat het echt zielig wordt.
|
Beweer je dat er een andere weg was, zoals de teksten beweren, en dat ze niet rond het huis gelopen zijn om de kijklustigen op te zoeken, en dat ze verplicht door de kijklustigen MOESTEN? zo neen is het duidelijk wie de confrontatie zocht.
Wie heeft er blijkbaar de inboedel afgebroken om zich te bewapenen voor de confrontatie?
Stel dat het inderdaad allemaal linkse tegenbetogers waren, die slogans riepen, waarom mochten die dat dan niet doen? zolang ze het bezette gebouw niet bestormden of ander geweld gebruikten?
Een "tegenbetoging" kan niet zonder een "betoging" dus zoals de kleine kinderen: "hij is begonnen meester".
En of dat het uitsluitend over een zaak tussen de univ en nsv was, betwijfel ik. Hoe de studentenraad toen samengesteld was weet ik niet, maar zoalls de naam laat vermoeden, zitten nu in ieder geval studenten in. De beslissing voor de subsidies die blijkbaar uit deze raad kwam, was dus mede genomen door de studenten. Misschien daarom dat nsv de confrontatie zocht met de studenten buiten, en niet met de leiding van de univ.