Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2012, 17:23   #39
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Van Maaseik naar Hasselt rijden is van een halfuur verworden tot meer dan een uur in spits. Tussen het begin van mijn studies en het eind van mijn contract in Kiewit heb ik de snelheden en baanvakken zo drastisch zien verlagen ..... niet normaal. Dit probleem is decennialang sos-tsjeefs, het op N-VA schuiven "omdat ze in de regering zitten" is goedkoop. Zolang sos-tsjeefse coalities, voorakkoorden en kartels de dans uitmaken kan N-VA helaas enkel rommelen in de marge ipv beleid maken. Belgisch compromis, het walgelijkste concept ooit.


België zou op het moment een stuk beter af zijn met een twee-partijenstelsel. Gezien de Belgisch-nationalistische partijen aansturen op een 1-tegen-allen strategie zou dat nog wel eens sneller zo kunnen zijn dan gehoopt.
Ja dat is voor een stuk waar. Vlaanderen slibt dicht. Maar men kan niet eeuwig nieuwe wegen blijven aanleggen. Vlaanderen is nu al een door wegen versneden landschap. Dat is het probleem met de autoconstructeur Tata in Indië. Die brengen binnenkort een wagen op de markt, bijna aan de prijs van een bromfiets. "Maar" zei de verkoper van Tata "het is waar dat meer mensen een auto zullen kunnen kopen. De vraag is echter of ze er mee zullen kunnen rijden, want de wegen zijn nu reeds propvol." Dit maar om het probleem te schetsen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 juli 2012 om 17:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden