Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Natuurlijk krijg je steevast die vraag terug en weet je waarom? Omdat je ze niet kan beantwoorden.
Hoe schaf je grendelwetten af? Nogal logisch, door ze af te schaffen natuurlijk. Het was toch ook geen enkel probleem voor de huidige legislatuur om de grondwet zomaar eventjes buiten spel te zetten? Of mag de grondwet enkel verkracht worden als het ter glorie is van de Belgische staat en zijn vazallen?
|
Beetje flauw, ik had beter verwacht
Ik heb al vele malen MOGELIJKE problemen en AANDACHTSpunten opgesomd, die NIET weerlegd worden op de feiten, maar telken waarom zou dat, wie zou er tegenzijn, zie maar naar andere landen (die dan langs geen kanten vergelijkbaar zijn met vlaanderen), maar nooit een echt positief "dit is geen probleem omdat ....)
Bovendien legt u de bewijslast dat uw streven al of niet lukt bij mij. U "gelooft" er in, verder geraakt u helaas blijkbaar ook niet.
Hoe schaf je een wet af? Door een federale meerderheid die voor dat punt vereist is (50%, 2/3, meerderheid in elke taalgroep, ....)
WAt u dan zelf bewijst met het feit dat de huidige FEDERALE MEERDERHEID dat kan.
Een uitsluuitend vlaamse meerderheid kan dat niet QED