Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2012, 09:11   #780
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ge vergist u want naief is een ander woord voor domme kloot.
We zijn al jaren aan het onderhandelen met demandeur de rien. We hoopten om met deze staatshervorming wat dichter naar het evenwicht te komen zodat een waal gelijk zou zijn aan een vlaming. Maar in de plaats daarvan zijn de Walen er weer beter uitgekomen. Dus om terug te komen op onze kruimeltjes. Je had een kruimeltje, je hebt onderhandeld in de hoop meer kruimeltjes te bekomen of een groter kruimeltje. En wat is de conclusie. Je hebt uw kruimeltje afgegeven en je hebt een kleiner kruimeltje in de plaats gekregen. En dat komt vooral door het zwakke onderhandelings talent van de Vlamingen. Met name Beke en DeCroo hebben zich laten rollen. Zelfs al zouden die naar de onderhandelingen zijn getrokken met de beste bedoelingen die 2 kuikens zijn veel te licht voor een haai als Di Rupo.
Di Rupo heeft de onderhandelingen helemaal naar zijn hand kunnen zetten. De tactische winnaar op korte termijn is Di Rupo. Zonder meer.
Hij heeft echter mijn clubje groter gemaakt en daarom zal hij verliezen op lange termijn. In 2014 zal dat hoop ik duidelijk worden. Of 2015, ik reken op wederom lange onderhandelingen. En ik acht het mogelijk, hoewel kleine kans daartoe, dat de regering valt na de gemeenteraadsverkiezingen. De uitslagen moeten dan wel echt heeeeel slecht zijn voor open vld en cd&v.
Natuurlijk valt de regering niet. De angst regeert weet je wel. Zo lang mogelijk rekken en hopen dat in 2014 de crisis verdwenen is om zo de N-Va de wind uit de zeilen te halen.

Ja er zullen koppen rollen en ja Alexandertje lijkt me de gedoodverfde favoriet om het grooste slachtoffer te zijn, maar voor de rest zal deze federale regering blijven doen wat ze nu doet, uitblinken in immobilisme.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden