Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Belastingen is uiteraard hetgeen uiteindelijk effectief wordt geind.
En fraude aanpakken is niet bij definitie een belastingsverhoging. Dit kan evengoed gepaard gaan met een evenredige belastingsvermindering, voor degenen die wel eerlijk hun belasting betaalden.
Maar als men de meerinkomsten gewoonweg gebruikt om nog meer geld te kunnen uitgeven, of tenminste te blijven uitgeven, dan is het wel een belastingsverhoging.
Ik weet niet hoe de meesten ineen zitten. Maar denk wel dat de meesten tegen fraude zijn, al is het maar omdat het systeem er niet transparant door wordt. Maar iemand blij maken door te zeggen, we hebben hem zitten, hij moet nu zoveel aan de belastingen betalen, en dezelfde mens blijven leegmelken, ipv hem een evenredige belastingsvermindering te geven, vind ik nogal hypocriet.
BTW aftrekposten afschaffen is in weze een goede maatregel (het maakt het systeem transparant), maar hier ook weer. Als dit niet gepaard gaat met een evenredige belastingsvermindering, dan is het wel een belastingsverhoging.
|
ik ga de bal eens omdraaien: als ambtenaren hun werk zouden doen, is er geen fraude... capité ?
Het eerste dat ze zouden moeten doen is alle ambtenaren onder toezicht plaatsen van vermogenskadastrer, zodat we goed kunnen zien waar en wanener welke ambtenaar omgekocht wordt
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...13247-3136.art
toch al één in de gazet die het begrepen heeft...