Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2012, 11:53   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dit wetsvoorstel was een reactie op een vorig homofoob incident. Dus in se heeft'm wel gelijk. (En ik ben tegen dit voorstel; of iemand nu ineen geklopt wordt voor zijn geaardheid of voor zijn portemonnee, beide zaken verdienen dezelfde straf)
Het kan wel zijn dat een vorig geval van geweld op homo's het wetsontwerp getriggerd heeft, maar het is toch een feit dat het er aan zat te komen.

Nu ben ik deze draad niet zozeer begonnen om aan te tonen of om te verkondigen dat Torfs gelijk of ongelijk zou hebben.
Maar wel dat hij als een donderslag bij heldere hemel, zijn eigen ministers voor schut zet.
En dat blijkt duidelijk uit het artikel dat ik gequoot heb in de openingspost:
Torfs bleit: dit is steekvlampolitiek
Van Ackere bleit nog harder: dit is geen steekvlampolitiek.
Het moet plezant zijn in zo'n huishouden !

Verder of topic nog mijn mening: natuurlijk is geweld op elke mens even ernstig.
Toch vind ik dat het beleid signalen mag en moet geven.
Het moet eens gedaan zijn met het gewelddadig (of niet gewelddadig) viseren van homo's.
Tuurlijk, het moet gedaan zijn met elke vorm van illegaal geweld, maar afijn, je kan maar een boodschap geven en stap voor stap te werk gaan.

En dan de inderdaad fijne opmerking van "mocht het een Blokker zijn die zoiets verklaarde, het kot zou te klein zijn".
Die medeforummer heeft gelijk.
Maar ja, de enigen die openlijk mogen homo's bashen, zijn de kazuifeldragers van kaloten. En een paar van de hevigste fans van die kazuifeldragende mentaliteit zitten .... in het Blok inderdaad.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 juli 2012 om 11:55.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden