22 juli 2012, 14:23
|
|
Parlementslid
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie
In het westen, en zeker België, zit men er voortdurend op te hameren dat vriendschappelijke relaties tussen mannen en vrouwen best mogelijk zijn. Maw er hoeft bij dat soort relaties niet noodzakelijk "meer" (liefde of seks dus) in het spel te zijn.
Waarom zinspelen dan, het minimieme aantal mannen dat ik ken en die "het" gemaakt hebben in de samenleving, steeds op meer dan "vriendschap" ? Ik overdrijf niet als ik zeg dat ze bijna allemaal subtiele (en niet zo subtiele) hints laten vallen in de loop van de vriendschappelijke, professionele relaties. OK, ik begrijp het wel: ze zien een "exotisch" poepke en willen het ook eens geprobeerd hebben maar ze beseffen toch wel dat ze met hun gedrag geen haar beter zijn dat de irritante "allochtonen" op straat die je als vrouw lastigvallen. Ze zetten u zelfs op dezelfde manier onder druk om toe te geven aan hun verlangens (voor iedereen soms nog wel): hadden we niet afgesproken om dit samen te bekijken?, Een vrouw moet een man helpen..., we gaan zondag dus iets doen?,...
Het gaat hier dus effectief om autochtone mannen waarmee ik enkel in professionele omstandigheden (op 't werk) in contact kom.
Heb ik dit gedrag op één of andere manier uitgelokt ? Dat denk ik niet.
Mijn conclusie: vrienschap tussen (hetero) mannen en vrouwen kan zelden bestaan. En als vrouw moet je zeker oppassen voor mannen van middelbare leeftijd die "het" gemaakt hebben in de maatschappij. Sommigen zien er braaf en fatsoenlijk uit, maar het zijn in feite allemaal wolven in schaapskleren. Gedraag u dus altijd als een kreng tov hen om ze af te wimpelen. Maar is dat wel voldoende?
|
In mijn jonge jaren kende ik een "miniem" aantal vrouwen van rijpere en middelbare leeftijd die er hun hand niet voor omdraaiden om "eens te proberen" bij een "jonk manneke"!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
|
|
|