Discussie: Vlaanderen is vol
Los bericht bekijken
Oud 16 augustus 2004, 13:39   #28
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Een democratie handelt over bestuurszaken, democratie staat niet synoniem voor een systeem waarbij per meerderheid beslist wordt wat een individu met zijn leven en eigendom dient te doen.

Ik stel nergens dat een stad per definitie een omgeving dient te zijn zonder groen. De realiteit toont echter aan dat op termijn beide moeilijk tot niet te verenigen zijn, vandaar dat ik er niet echt in geloof. Dat neemt niet weg dat ik er geen enkel probleem zou mee hebben wanneer iemand zou beslissen om in het midden van een stad een groot park aan te leggen of dergelijks, ik zie het alleen nog niet zo direct gebeuren.
Ik vraag mij ten andere af waarom je een stad - als zijnde een groenloze omgeving - per definitie als een minder aangename omgeving beschouwt. Ik heb persoonlijk weinig tot geen behoefte aan die rust van "den buiten" en leef liever in de drukte van de stad dan in een groene omgeving. Er zijn zonder twijfel meer mensen die er exact hetzelfe over denken, ik ben op zoek naar een studie om daar een concreet cijfer te kunnen opkleven.
Ik denk ook wel dat de meeste mensen een groene omgeving aangenamer vinden. Prijzen van immo rond stadsparken en dergelijke kosten meestal ook meer een gelijkaardige woonst in deel vd stad waar geen groen is. Schijnbaar zijn sommige mensen bereid om die meersom te betalen voor wat bomen.

Zelfs in Manhattan kan er nog een central park vanaf, ik denk dus niet dat stad en groen elkaar moeten uitsluiten.
Phrea|K is offline