Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1
Oude vrouw, als u een uitspraak X maakt, en X blijkt onwaar, moet u niet liggen draaien, maar aanvaarden dat X onwaar is.
|
Snotneus, ik nodig je bij deze uit om andere grote landen te onderzoeken op hun graad van meertaligheid.
Het zijn vooral de kleine landen qua oppervlakte die de neiging hebben om meertalig te zijn. Ik bedoel daarbij de bevolking en niet de taalwetten als die er al zijn.
Ga maar eens de meertaligheid peilen in China (zowat 90% van de opp, schat ik). En ik heb het niet eens over het Engels of het Frans maar over verschillende Chinese talen (pas op, ik bedoel taal, en niet dialect) Probeer in Nigeria de meertaligheid te peilen op Ibo, Yoruba en nog 200 of meer TALEN. Probeer Frans uit in de VS. Probeer Engels en/of Frans uit in diverse landen in Zuid-Amerika. Ga wat Frans praten in Australië. Of Duits of Spaans, of whatever.
Een groot gehalte van Vlamingen kunnen u de weg wijzen in het Engels, in het Frans, en vaak ook in het Duits.
Als je het niet wilt snappen, dan is de rekening voor jou.
Ik hoop in elk geval dat jij niet meertalig bent, want je hebt (nog) niet veel manieren. Niet panikeren, dat komt nog wel. Wie jong is moet een beetje zot kunnen doen, nietwaar?