Het is het best dat iedereen voor eigen deur keert. Iedereen had de keuze die een ander gemaakt heeft ook zelf kunnen maken. Niemand buiten hij- of zijzelf heeft die hoofdzakelijk beïnvloed. Ik heb een hekel aan mensen die jaloers naar anderen kijken omdat ze het beter hebben dan zij (op gelijk welk gebied) Aan alles zijn voor- en nadelen. Bekijk eerst eens de nadelen die aan iemand anders beroep zijn. Je zult al gauw inbinden met je kritiek en jaloezie. Het kan me geen barst schelen hoe hard of hoeminiem mijn buurmanwerkt en wat hij daarmee verdient. Als hij werkt en zijn salaris is rijkelijk dan zal hetgeen hij doet voor zijn werkgever belangrijk genoeg zijn om hem die verloning te geven. Idem voor zelfstandigen die een eigen zaak opgebouwd hebben en zich omdat hun zaak bloeit meer luxe kunnen permitteren. Zij zijn het risico aangegaan en het kan me dan ook niks boemen dat zij met een dikke slee rijden of drie keer per jaar met vakantie kunnen terwijl hun personeel de zaak draaiende houdt.
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder: 
|
|