Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem
Steek het op de Chinezen die vodden maken. Ik strijk die al lang niet meer want het is de moeite niet.
Ik snap niet waarom mensen winkelen leuk vinden en ik snap nog minder waarom je zoveel kledingszaken nodig hebt. Mooier gaan de mensen er m.i. niet op gekleed. Ze worden alleen maar dikker, heb ik de indruk, of extreem mager.
Van mijn part mogen de multinationals allemaal de pot op. Dan kan de echte, duurzame economie terug de kop opsteken: de kleine KMO's en familiebedrijven.
Mijn uitvalshoek is: de mens is geen burger meer maar een ordinaire consument en daar wordt die ook voor klaargestoomd van in de wieg.
Als je geen ordinaire consument bent, ben je een slechte consument, en ben je als het ware zelfs een slechte burger. Dat is het resultaat van die globalisatie.
|
Dat is dromen.
Koopgedrag is een rare zaak. Men verkoopt een imago, een naam, een merk en niet het kleed of de broek.
Dat kan alleen door de ketens die daar hun kapitaal achter steken. De modeshows, de tijdschriften, de reclame...zulke zaken.
De kleine alternatieve winkels hebben enkel maar kooppubliek omdat ze in de schaduw van die blingbling winkels kunnen werken. Zet ze 1 straat, soms een halve straat maar voorbij die blingbling winkels en hun handel valt stil bij gebrek aan passage.
Het is mainstream. Iedereeen loopt daar waar iedereen loopt en geen meter verder.
U moet daar voor mij te plezieren niet mee akkoord zijn maar wie zich de moeite doet eens enkele uren in die drukke winkelstraten te gaan kijken naar de mensen zal het zelf zien.
En kijk tegelijk naar de winkels naast die drukke straten en je zal merken dat dit een een stille dood is.