Een parkeerplaats van een gehandicapte innemen is zeer laag.
Er staat een ferme boete op; die mag gerust nog hoger.
Verder meen ik dat doven geen zo'n kaart kunnen bekomen. Er zijn specifieke normen naar beperkte mobiliteit, zo herinner ik me; maar anderen op dit forum zullen die vlugger kunnen terugvinden dan ik.
Misbruik van de kaart zelf, vb. de kaart van je overleden familielid blijven gebruiken, is zo mogelijk nog veel erger misbruik.
Ik ken verder iemand die een nieuwe heup moest laten plaatsen, en betrekkelijk gehinderd is in haar bewegingen. Dat madammeke mag gerust blijven genieten van een winkelbezoek of iets dergelijks, en daarvoor redelijk dicht parkeren.
Voor zo iemand ga ikzelf graag wel wat verder parkeren.
Maar die heeft in ieder geval niet 'hemel en aarde' moeten bewegen om de kaart te verkrijgen.
Natuurlijk: je moet niet naar het gemeentehuis gaan met een foto van je vader in een rolstoel, om dat te geloven dat ze daar ter plaatse zo'n kaart drukken voor jou.
Zoveel naïviteit mag je niet verwachten van een ambtenaar.
.
|