Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Een parkeerplaats van een gehandicapte innemen is zeer laag.
Er staat een ferme boete op; die mag gerust nog hoger.
|
Ik vind dat eigenlijk niet laag, gewoon onbeleefd en boertig. Laag is te geladen en impliceert eerder dat je de gehandicapte coupeert net als ie wil inrijden en nog eens in zijn gezicht triomfantelijk nalacht met het dichtbije veroverde plekje.
Misschien geen populair standpunt, maar ik denk dat de meeste gehandicapten die met de auto komen wel zo mobiel zijn dat ze een extra 50 meter kunnen overbruggen in een rolstoel, op krukken of met looprek zonder plat op hun gezicht te gaan of uitgeput neer te zijgen naast de kant van de weg. De plaatsen zijn op publieke plekken waar ze sowieso moeten circuleren; winkelstraten, stadscentra, supermarkten, bibliotheken... Daar bewegen ze zich aanzienlijk meer en intensiever voort dan de extra afstand gewone plaats-gehandicaptenplaats. Doen alsof een bezette plaats hen veroordeelt niet op de plaats te raken waar ze moeten zijn is niet correct.
Er zijn gewone parkeerplaatsen zat die ze ook probleemloos gebruiken op plekken waar er geen speciale parkeerplaatsen zijn. En dat gaat niet moeizamer dan bij een speciale plaats. De meeste gehandicapten die ik ken bewaken zelfs fier hun mobiliteit en zelfstandigheid.
Wat ik dus wil zeggen is dat ik vind dat zo'n plaats pakken op dezelfde hoogte staat als de deur niet openhouden voor iemand die zijn handen vol heeft, op je krent blijven zitten als iemand de tafel aan het afruimen is of de wc pot vol remsporen achterlaten. Onbeschoft, maar eigenlijk niet beboetbaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Misbruik van de kaart zelf, vb. de kaart van je overleden familielid blijven gebruiken, is zo mogelijk nog veel erger misbruik.
.
|
Da's dan weer gedeeltelijk waar; dat is inderdaad een misbruik, en zelfs wat morbide.
Ik heb ooit eens zo'n kaart op de grond gevonden; de madam in kwestie via 1207.be gezocht en in de brievenbus gaan steken. Kwestie dat ze niet naar het stadhuis moest voor een nieuwe en niet dichtbij kon parkeren.